2010. jún. 22.

gondolatok a hordozásról és klubozásról

Emlékszem, mennyit kínlódtam, hogy hol szerezzem be a hordozókendőmet, illetve hogy hogyan tanuljam meg megkötni. A Brendonból ajándékba kapott kendő borzasztóan hosszúnak tűnt a négy és fél méterével, a használati útmutató rajzain csak meresztettem a szemem, a kendő tapadt, mikor kötni akartam, és csúszott, mikor végre úgy gondoltam, hogy most már megtartja a babát.

Abigél születésétől fogva utálta a vízszintest, csak a mellkasomra dőlve, a megfelelő módon összegömbölyödve maradt csendben. Hálákat adtam, hogy már születése előtt gondoltam a hordozásra, és a kendő már megvolt. De még mindig frusztrált, hogy vajon helyesen kötöm-e meg, miért sír a kendőben is, miért tart olyan sokáig magunk köré tekerni a sok anyagot.
Ültem a youtube előtt, téptem a hajam a mamami ezernyi fórum-topikjai között elveszve.
Aztán a sok gyakorlás meghozta gyümölcsét, ma már el sem tudom képzelni magunkat hordozás nélkül. Nem babakocsival indulunk sétálni, hanem a derekamra tekerem a kendőmet, így mindkét kezem szabad, ha lépcsőn kell a kislánynak segíteni, vagy felszabadultan tudom kergetni, ha szaladni akar. Ha meg elfárad, akkor bárhol, az utca közepén, most már tükör (kirakatüveg:)) nélkül is felkapom a hátamra, és mehetünk tovább.

Amikor a klubot nagy lelkesedéssel indítottuk, a mamamis fórumon kaptunk felajánlott hordozókat. Elsődleges célunk a segítés volt, megszerettetni a kismamákkal a hordozást. Örömmel mutattunk trükköket, és nonprofit civil szerveződésként önkéntes társadalmi munkában tettük, és tesszük még mindig ezt. Aztán, ahogy kinőjük magunkat, és egyre több érdeklődő van, kevés lett a hordozókészlet, és bár a szervezői csapat kibővült, egyszerűen nincs kapacitásunk arra, hogy teljes felelősséggel tanítgassuk a kötözést.

Szabályokat kell felállítanunk, és át kell gondolnunk, hogy mik a valós céljaink, és azokat hogyan tudjuk megfelelően elérni. Szeretnénk a hordozókészletet bővítgetni, szeretnénk, ha a mamik és a babák jól éreznék magukat a klub ideje alatt, és ha nem a klubban kötözgetnek, szeretnénk nyugodt lelkiismerettel lenni afelől, hogy megfelelő oktatást kaptak, és nagyon szeretnénk, hogy jó élmény legyen nekik és a babának is a hordozás.

Nincsenek megjegyzések: